Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 5 mars 2015

Secondhand

Onsdagen var min enda fridag, men eftermiddagen gick åt till en föreläsning. Solen sken, så det kändes hårt att behöva tillbringa eftermiddagen inomhus, men detta ändrades snabbt .......för när jag blickade ut.... var det snöväder för att sedan åter ändras till sol, när föreläsningen var slut! 
Innan hemfärd hann jag med ett secondhand besök.... du undrar kanske om jag fick med mig något kul hem??... svar: ja!!! 
Med mig hem fick jag en potta..... ja, du läste rätt potta, om du undrar vad jag ska med en sådan tingest till? Inte tänker jag att använda den för några intimare besök, för även om jag är en lantis..... så är huset här utrustat med vattenklosett!!!! 



Pottan var antik....vad jag har fått fram via nätet med utgång från stämplarna ska den troligen vara ifrån år 1906...  väldigt vacker enligt mig, så den ska få ett innehåll med vita blommor.....fick ta vad blomma som fanns hemma så länge...... en vit härlig gammal skål blev det också.


Den fick ingå i ett stilleben i ett av köksfönstren. 
Tyvärr fel färg för mig, annars var bringaren fin.... den hittar säkert ett hem där den passar in. 

Lika roligt varje gång du besöker mig, jag önskar dig en riktigt härlig dag! Kram Ingela 

3 kommentarer:

  1. Vilken loppis. Var du på som du hittar så fina saker fin potta kan du använda den sen många krammar och tack för du förgyller min läsning av din underbara vackra blogg kram josan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Josan, för den fina kommentaren. Det är i olika secondhand butiker. Kram du får ha en bra dag

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera

Kommentar: