Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 30 mars 2015

"LANTLIVET "

Lantlivets fantastiska sidor.... klockan ringer... 
....jag gnuggar mig i ögonen, dags att stiga upp. Ge sig ut i regnet,vilket fullständigt vräker ner....jag får ha ficklampa med för att kunna se något i morgonmörkret, när jag ska ut och fodra djuren ..... detta är ETT av mina måsten här mitt i det ljuva lantlivet..... visst låter det härligt?  Man själv kommer i andra hand när det gäller frukost. 
 Är detta vad man kallar ljuvligt?... när det gäller i daglig mun omtalat "det ljuvliga lantlivet " jag tror nog att de glömmer att nämna de tidiga morgnarna.... för övrigt är det ett härligt liv, skulle inte vilja byta. Men jag ljuger om jag säger att jag aldrig, bara skulle vilja vända mig och somna om, när klockan ringer ut sin ljuvliga ton!!!
Så här är det när det är som ljuvligast..... om jag nu bortser från när det är tid att ta in hö. 
Jag önskar Dig en bra måndag. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: