Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 19 mars 2015

Klart!!!

Nu då mina fridagar är över, kan jag känna mig nöjd.... bättre väder kunde jag inte önska mig.... sol!! 
Jag har fått färdigt vårstädningen i stallet, så nu är det vitt och fint.... men med tanke på vädret som komma skall, lär det åter bli lerstänk. 
Igår på min ridtur hälsade vi på hästarnas gamla vänner.... vet ej om de kände igen varandra??


Vår tur gick genom granskog 

och på skoj, så lät jag hästen välja väg. En tur ner till tjärnen blev det


där tog han fika i form av bete. 
När vi kom hem igen och jag skulle kratsa hovarna på hästen, satt det en stor sten fastkilad i skon på hästen.... och jag menar verkligen stor.
 

Jag lyckades inte få loss den, så jag fick hämta hjälp ......har aldrig tidigare råkat ut för något liknande.
Det måste ha gjort ont på honom, min lille älskade Pjakkur!

Vi hade några härliga timmar tillsammans.
Nu önskar både jag och Pjakkur dig en fin dag. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: