Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 20 mars 2015

Helg

Ett ljummet vårregn drar över Liljegården, det måste till för att få fart på växtligheten.... så det är välkommet. 
Den gångna natten tillbringade hästarna utomhus, vilket de tillsynes, tycktes gilla.
Men ikväll hämtades de in, då det duggregnar.... tror dock inte att de är gjorda av socker och hade smällt om de hade fått gå ute.... de har ligghall att gå in i..... men det är hönsmamman hos mig, som gör sig gällande. 
Nu väntar jag på att älgsteken ska bli klar, så att jag och gubben kan få lite mat i magen. 
Det blir till att ta det lugnt i kväll och bara njuta av helgen. Gubben kom hem med en påse helggodis, tog en titt i påsen och kunde konstatera att det inte fanns något direkt i min smak.... men det är ju tanken som räknas, sägs det!! 
Njut du nu också av att det är helg och jag hoppas att vi ses igen här på bloggen imorgon. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: