Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 14 mars 2015

Så blev det......

......med den ridturen igår!!! 
Jag hade avklarat mockningen innan jag klockan sju gav mig iväg till jobbet. På så sätt skulle jag kunna ge mig ut på en ridtur när jag kom hem. Då jag ska arbeta hela helgen, blir det ingen ridning då för mig. 
Tog in Eilifur i stallet, ryktade honom, sadlade och tränsade. Tog på mig säkerhetsvästen och skulle kratsa Eilifurs hovar...... Nej!!....han hade tappat höger sko,......

....vilket innebar ingen ridning, så det var bara till att sadla av och släppa ut honom igen. 
Kände inte för att hämta in en annan häst och börja om. 
Så det blev istället till att köra och hämta hem en rundbal hö, för det har strykande åtgång här på gården. 
Var en tur hos  Herkulez och Tiffany, två ståtliga hästar...... mor och son. 

              .... 
Så det blev mycket häst igår, även om det inte blev ridning. 
Fredagskvällen var lugn och skön här, med god mat och ett glas rött. 
Nu önskar jag Dig en härlig helg! Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: