Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 12 mars 2015

Onsdagens innehåll här!

Vissa dagar hinner jag med mycket  och andra dagar får jag bara gjort hälften..... onsdagen var en sådan dag som jag fick mycket gjort. 

Morgonen började med det vanliga, utfodring av djuren och utsläpp av hästarna i hagen. Efter att jag hade ätit min frukost, var det dags för mockningen. 
Solen sken, så sedan var det hundarnas tur för en tur ut i skogen. 
Hemma igen och då tog jag itu med städningen.... mindre roligt, men det ska göras. Hade behövt putsa fönster, men det får vänta tills lusten faller på!....och det kan dröja. 
Målade en trälåda, sedan var det åter tid för utfodringen av djuren. 
Jag blev lite bekymrad över lammet som är sydd i sitt öra, det var uppsvullet och tungt, jag tog tempen som visade 40,7grader. 
Tog åter kontakt med veterinären, men han tyckte att så länge lammet åt och var med de andra,så var det ingen fara. 
Sedan blev det tid för dagens ridtur, idag med Fari, i vårt underbara vårväder. 

Väl hemkommen blev det välkommet med middag, som min man hade lagat. 
Avslutade dagen med ett secondhand besök och det medförde att jag fick med en del saker hem.
Två stora vita handvirkade plädar, rosentavla, citruspress i vitt porslin och gamla vykort från början av nittonhundratalet..... allt till summan av 140 kronor. 
Nu är det kväll och djuren ska släppas in och utfodras. 
Kram Ingela 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: