Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 25 mars 2015

Några Vårtecken o en efterlysning!

...här på Liljegården. Hundarna vill vara några timmar ute i sin hundgård, 

hästarna går på lösdrift vilket de stortrivs med och inne i huset har jag kastat de sista tulpanerna, 



nu är det andra blommor som gäller! 
Detta kallar jag för vårtecken här på gården! 
                 

Stallet gapar tomt, när jag hämtar kraftfoder till djuren, men blir vädret allt för dåligt......då kommer hönsmamman att göra sig påmind hos mig och stallet blir åter fullt. 
Nu efterlyser jag här på min blogg, tingesten som jag letar efter i secondhandbutiker. Den används till snittblommor i vas, för att de ska stå bättre i vasen och den är tillverkad i metall. En massa piggar har den och jag skulle kunna tänka mig att den kallas igelkott för snittblommor. 
Kanske har just Du en sådan att sälja.... isåfall hör av dig genom en kommentar. 
 Nu kallar arbetet, jag hoppas att Du besöker oss här på gården igen. Du får ha en bra dag. Kram Ingela 




4 kommentarer:

  1. Gokväll Liljegården!!
    Vilken härlig kvällsläsning jag fick här! Tiden rinner verkligen bara iväg, så jag har inte kikat in här på länge tyvärr..
    Du verkar ha hunnit hur mycket som helst här i vår, så skönt! Här ligger jag efter med allt, mycket man Vill göra.. Men så blir det ibland.. ;)
    Vilken tur ni hittade er hund igen, sånt är inte kul.. Åh, hade kunnat kommentera alla dina härliga inlägg men Nu kallar kudden här..
    Ha det så bra o kan tänka mej att du njuter av ditt vackra påskliljehav.. Såå vackert!
    Kram Marie
    Ps. ska hålla koll efter "igelkott" till dig, har själv två o har dom som vykortshållare..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid kul att höra av dig Marie. Förstår att du har mycket att stå i, då du har bytat bransch. Ja,man får vara glad om man hinner hälften av allt man vill göra. Nu ser vi framemot lite bättre väder. Kram Ingela

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Du får gärna höra av dig, om du skulle springa på en igelkott.
    Du önskas en mysig helg kram Ingela

    SvaraRadera

Kommentar: