Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 16 mars 2015

Härliga måndag!

Idag ska här fejas, både i hus och stall! 
Friska vindar... så idag blir det till att hänga ut tvätt i långa banor.


 Det finns väl inget som luktar så gott, som när tvätten har fått blåsa torr i vinden. Ikväll blir det till att krypa ner i sängen, med nytvättade lakan. 
Jag har börjat med vårstädningen i stallet, boxväggarna, dörrarna och en av väggarna ska tvättas..... 

sedan till sommaren ska hela stallet med boxar och m.m. målas, detta görs en gång om året. 
Jag har som du säkert har sett, vita boxar och väggar, idiotiskt i ett stall.... tycker du säkert och jag kan bara hålla med!!...... men ljust blir det, med vitt! 
Självklart så tvättas det med en vit trasa, med tänkvärd text!! 

När jag höll på som mest i stallet, hördes ett väldigt bräkande av alla fåren. Jag gick ut till dom och såg då varför det var ett sådant väsen, ett av lammen hade förvirrat sig ut från hagen och var nu ute bland hästarna. 
Så nu gällde det att få över lammet, där han ska vara. 
Nu var det bara så att jag var tvungen att gå över på ett ställe, där det var väldigt lerigt och vad händer?... jo jag fastnar i leran och kan inte komma upp... vad gör jag då?  det var bara till att lämna kvar skorna i leran och gå i strumpesock över den kladdiga leran, du kan tro att det var en vacker syn!! det sägs att lerinpackning ska vara bra för hyn!!! så det tog jag fasta på, när jag klatchade runt i leran. 
Men vad gör jag inte för ett litet uppskärrat lamm? 


Ikväll tänket jag vara lite lat, så det blir bara räkor och rostat bröd.... lätt då jag har varit i farten hela dagen. 
Ännu är det inte natt, så jag tänker ta itu med ett par nya projekt.... så fram med penslar och färg. 


Du får ha en fin måndag kväll,
 roligt att du besökte mig här på bloggen idag! Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: