Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 10 mars 2015

Fullspäckad måndag!!

Hemkommen efter jobb, vid middagstid, hade tänkt ge mig ut en tur med Eilifur.... men det blev inte som jag tänkt. 
När jag gick in till fåren och lammen var de flesta nerkletade med blod...... vad hade hänt???? 

Till sist hittade jag orsaken, ett av lammen hade fått avslitit en bit av sitt ena öra, så det blödde rejält. 
Här har vi tvättat av hela lammet från allt blod och han får lite tröst av husse. 

Jag förstod att veterinär måste kallas hit för att sy ihop det otäcka såret som gapade, annars hade han förblött. 

I väntan på veterinären, jobbigt att vara skild från mamman sin.
Även om lammen bara är ca tre månader, så har de en otrolig styrka..... jag och min man fick med förenade krafter hålla lammet i stillhet när veterinären skulle sy ihop såret. 
När allt såg ut till att vara okej med lammet , då hämtade jag in en häst från hagen och sedan gav vi oss ut på en tur. 


Det blev min avkoppling efter händelserna här igår. 
Lammet låg och sov gott på kvällen, det hade varit en hård dag för den lille. Kram Ingela 
 


2 kommentarer:

  1. Morgon Ingela! Oj vad otäckt det såg ut…vilken himla tur att allt ordnade sig till slut!!! Skönt och avsluta dagen på hästryggen… Hoppas att lilla lammet mår bättre idag!! Ha en underbar tisdag, trots vädret….men efter regn kommer solsken!! Kramiz Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Lotta, han hade tappat mycket blod, men idag verkade han piggare... så det känns skönt.
      Hästryggen är ett bra alternativ, när det gäller att koppla av allt annat. Det lovas sol i eftermiddag, så det ser vi framemot. Du får ha en bra dag tillsammans med alla djuren. Kram Ingela

      Radera

Kommentar: