Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 18 mars 2015

Ett litet äventyr till häst!!!

Jag fick lägga ut lite hö, för att slippa gå ut i hagen och hämta en häst..... det fungerade bra, för det dröjde inte länge, förrän alla hästarna kom.

 Fari var det som skulle med mig ut på en tur. 
 Katten Billie följer förehavanden inne i stallgången.
Blå himmel och solens strålar gör turen himmelsk...... det är inte bara jag som har vårkänslor.... det är fullt med aktivitet bland skogens fåglar som sjunger ut sina vårkänslor uppe i trädtopparna. 
Vi beger oss in i en bokskog och vi får sällskap av en citronfjäril en bit på vägen in i skogen. Det prasslar i den lövtäckta marken när vi tar oss fram bland träden. 
Det blåste kraftiga vindar häromdagen, så löven hade lagt sig som en matta, så jag kunde inte upptäcka eventuell sankmark ..... plötsligt har vi ingen fast mark under oss, hästen sjunker ner med sina ben i sankmark upp till knäna och han står som fastvuxen och är helt paralyserad! Nu var goda råd dyra, det blev till att jobba för att få honom till att ta sig upp, så att vi åter kunde känna  fast mark under oss.  
Ja det kan dölja sig mycket under fjorårslöv.... det slutade bra, så vi styrde kosan hem efter vårt lilla äventyr. 
Idag när jag ska ge mig ut på Pjakkur väljer jag bort bokskogen för en granskog. 
En något annorlunda selfie!! 
Kram från mig och Fari 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: