Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 21 december 2015

VINTERSOLSTÅNDET......

05:48 i morgon infaller vintersolståndet, då har vi haft årets längsta natt..... det ser jag framemot en lååång natt och utsövd imorgon bitti, när klockan ringer!! hi hi!! 
Ännu dröjer det några timmar,  innan  jag ska dra täcket över huvudet. 

Idag har jag varit och besökt vänner för att lämna över julklappar...... sedan blev det dags för lite alldagliga saker som inköp och sedan styrde jag raka vägen hem, där väntade stallsysslorna. 



Sista baket före jul har avklarats...
inget ansträngande brödbak ....... brödet bakar jag bara till jul. 



   Äntligen har jag hittat min senapskula, som jag har varit av med i ett par år.......så nu ska det rullas och krossas senapsfrö, medans tårarna rinner..... men det är det värt. För inget går upp emot hemma gjord senap och för att inte tala om den goda senapsåsen till fisken. 

Nu är det snart tid  att säga godnatt. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: