Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 1 december 2015

UNDERBARA TISDAG!

Möter tisdagen med glädje, allt är i sin ordning. Huset städades sent igår kväll, det skulle så klart gjorts tidigare ..... men som du vet satte Gorm stopp för detta, bättre sent än aldrig!!
Passade även på att göra lite fint med en ljusslinga i ett av skåpen, där jag har samlat gamla vita textilier av diverse slag.

Oj!!...vad jag frossar i ljus, både här och där!! 


Första december tid att vända blad i kalendern..... har du något minne av dessa välbekanta månadsbilder? Jag älskade just bilden för december..... då var det snart jul och allt vad det innebar. 












Idag skiner solen och det blåser en del ute.... morgonen här börjades med att rykta av fem hästar. De behövde fluschas upp i pälsen efter att ha varit dyngsura igår kväll då de kom in. 



Som du ser, var de inte vidare vackra igår......men hur ska de se ut efter vädret vi har haft?? 

Solen lyser in......härligt, men som fönsterrutorna ser ut efter Gorm!! 
Men jag struntar i vilket, det kommer säkert mer oväder. 

Du får ha en bra dag, där du befinner dig.... jag ska ha en bra dag på jobbet.... vi hörs! 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: