Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 2 december 2015

JOBB BÅDE HÄR O DÄR!!

Idag har jag bara hunnit med jobb, från tidig morgon.....och när jag åter kom hem mot kvällningen, väntade en hel del arbete ute i stallet, innan jag kunde doppa ändan i soffan!!...
Men jag klagar inte, allt är själv valt.... kunde suttit och rullat tummarna,hi hi! men det är jag nog inte skapt för. 
Imorse när jag öppnade stalldörren, mötes jag i dörren av en liten hästkille (Mulle), jag hade tydligen glömt att stänga hans boxdörr, kvällen innan. 
Han var inte alls intresserad att gå in i sin box.... gick istället till foderkammaren, där han vet att frukosten står färdig för servering, ja dom är härliga!!.... men envis är jag, så det blev till att spatsera slokörad in i boxen. 

Tid för utsläpp när frukosten är äten... men Mulle måste först se så att det inte ligger något höstrå på golvet! 
När han hade fungerat som dammsugare i stallgången, var han redo att ge sig ut till de andra. 




Tätt åtföljd av sin bästa kompis Eilufur..... dessa två följs åt som Helan och Halvan!! 

Trängsel ibland fåren, alla ska vara främst i ledet, när det gäller utfodringen. 

På arbetet var det dags för årets mandelmusslebak, vårdtagarna var så klart delaktiga när det gällde att trycka ut degen i formarna..... på så vis smakar de färdiga kakorna ännu bättre! 
Det blev provsmakning när de var färdiggräddade och denna utföll så klart med stor förtjusning och belåtenhet. Det lyckade baket firades med varm glögg!
Dessa händer har säkerligen bakat åtskilliga mandelmusslor under otaliga jular.... handlaget sitter i. 


 Yngre tar över och förhoppningsvis för traditionerna vidare.... för visst är det trevligt att hålla fast vid traditioner? 

Lite, lite har jag allt hunnit med här hemma ikväll , fixade två hjärtan att sätta upp på köksskåpet.... inte mycket, men dock något!! 



Nu är familjen samlad i sofforna, hi,hi....Winston missar inte gärna något program på tv.



Njut du också av kvällen, för det tänker jag göra.
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: