Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 8 december 2015

GLÖGG OCH NY HAGE!

Härligt!....nattfrost, men bara - 2 grader, jag är glad för kanske går det mot lite kyligare väderlek. 
Morgonen började som vanligt, med det här: välkomnades av fem hungriga hästar, det är inte bara hos oss.... som det vattnas i munnen, vid åsynen av god mat!! 


Nej!!....det duggregnar när jag ger mig av hemifrån. Då kan jag glömma, att det skulle bli någon ridning i eftermiddag när jag åter kommer hem..... vad jag blir trött, regn och åter regn!!! 



Istället för ridning, när jag kom hem... blev det att jag gav mig ut i hagen, dit jag ska flytta hästarna imorgon. Jag kollade så att det inte fanns hål i marken, fick fylla igen dessa isåfall. Kontrollerade så att eltrådarna var hela överallt, fixa vatten och saltsten..... så att det bara är till att ta dit hästarna imorgon bitti. 
När allt detta var fixat, tog jag bilen och körde in till byn för skaffa lite nytt i blomväg. 

.......och så var det även tid för att köpa djurfoder. 
Jag råkade också ramla över något som jag egentligen inte behövde, men som jag inte kunde motstå..... vadå?... undrar du! Jo, tio stycken glöggmuggar!! 
Så jag var tvungen till att inviga dem, så mannen blev bjuden på glögg ikväll......tror du att han märkte att han drack i nya glöggmuggar??....hans enda kommentar var "det var ju gott med lite varm glögg "......Ja, se dessa karar!!! 


Nåja, strunt i det, jag tyckte att glöggen smakade extra gott i muggarna....... är egentligen inte så förtjust i glögg, men vad gör man inte, för några nya muggar???

Nu ska jag börja tvätta av spelbordet, så att det kan få en grundmålning i morgon. 
Du får ha en fortsatt skön kväll. 
Kram Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: