Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 7 december 2015

MÅNDAG..... VISST ÄR DET HÄRLIGT!!

Sitter vid frukostbordet och nu är det min alldeles egna stund på dagen ..... njuter med en kopp kaffe och morgontidningen. 
Alldeles tyst här i huset, mannen vet inte var han har ändan, då han fortfarande sover. 
Då jag ska iväg till jobbet idag, är alla sysslorna avklarade ute hos djuren.....mockningen får vänta tills jag åter kommer hem. 

Funderar på att jag måste se till att köpa grundfärg med hem, för som jag tidigare har berättat..... så är frun här i målartagen.Nästa offer är ett gammalt spelbord som ska få en ny kostym i vitt!! ha,ha!!....är du överraskad över valet av färg??? 



Igår kväll åkte lackstången fram, för ett sigill på julkortskuvärten fattades..... ett måste så här i jultid! 


Så var det gjort, nu ska de bara frankeras och läggas på postlådan..... 

Jag blev överraskad igår, när jag skulle fodra fåren med pellets. 
Baggen Ulle tog ett hopp över boxväggen och landade som en pannkaka vid mina fötter. Jag trodde garanterat att han hade brutit sina ben.... men han reste sig snabbt och skakade benen till rätta.... undrade säkert varför jag stod som ett stort utropstecken!!!! 
Han måtte vara utrustad med ben av gummi! 
Här är gymnasten........


Det hade inte varit bra, om min nya bagge Ulle, hade blivit kaputt!!

Söndagen här var rätt så lugn annars, inga större händelser.... men det är väl så söndagar ska vara??..... eller hur?? 

Nu är morgon kaffet druckit och morgontidningen läst...... så nu återstår det,bara att se vad måndagen för med sig. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: