Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 7 december 2015

SAFFRANSKRANS /SOL/RIDNING

Veckan började bra här i Skåne, eller hur?......äntligen sol, yes!!!!! 
Jag kunde inte utnyttja hela dagen med utevistelse......först måste jag ta ett arbetspass och där möte jag många solar. 
Idag skulle det bakas något gott till eftermiddagskaffet.....Sofia stod för bakningen idag. 
Det skulle bli något så gott som "saffranskrans med mandelmassafyllning. Här i full koncentration på degen.... det gäller att följa receptet till punkt och pricka!! 

Det blev ett lyckat bak....kakan var både vacker och god. 


De unga kan också det där, med att baka...... alltså inte bara de gamla rävarna och vem säger förresten, att för man är gammal, så är det en självklar sak att kunna??.... fel!! fel!! 
En sak som är säker, jag kommer till att sno hennes recept!.... när hon inte ser det. hi,hi!!

Ja, så hade förmiddagen försvunnit i en rasande fart och det var tid för mig att ge mig hemåt..... men först måste ny färg till mitt projekt inhandlas. 
Någon målning blev det inte idag, för jag måste utnyttja det fina vädret och vad passar bättre då?... än en härlig ridtur!!
Eilufur hämtades in och sadlades,sedan bar det iväg. 


Detta var verkligen efterlängtat, tydligen inte bara av mig..... hästen var fullproppad av energi! 



Imorgon... har nog både jag och hästen träningsvärk hi,hi,....men det är det värt, efter en ofrivillig semester ifrån ridningen, p.g.a. allt busväder.
Jag ser framemot ännu en dag med sol...... då lär det bli en repris av dagen, men då med någon av de andra hästarna. 

Nu håller vi kväll här och gör för tillfället..... just ingenting! 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: