Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 27 december 2015

DAGEN BÖRJADE BRA!

Vaknade till ett vinterlandskap, men säg den lycka som varar?

Någon ridning blev det inte hellre idag.....är sååå trött på detta evigt regnande.... badsjön i hagen blir större och större, för bäckarna svämmar över.
Jag får sätta mitt hopp till meteorologerna, som lovar kall luft ifrån Sibirien.

Hästarna rädds inte att gå ut i regnet.....är däremot glada för att komma in för natten, kanske är det maten som lockar, ja, vad  vet jag?
Fåren lämnar däremot inte sitt stall, de myser inom hus då det regnar.... bilden  här nedan är
inget får!!
Vad sysslar man med en sådan här dag?....då jag inte har lust att ge mig ut i trängseln, som råder nu i affärerna .....då alla ska byta julklappar, har jag näthandlat en del.....smidigt och bra.
Sedan har vi fört ett sundare liv....åtminstone idag, detta efter all tung julmat.
Soppa hör inte till vanligheterna här, men gott var det!

Pralinerna fick ligga kvar ute i skåpet.....ett mycket svårt val. Tankarna surrar i huvudet, jag skulle kanske se till att göra slut på chokladen, för då blir det genast lättare med  att avstå!!hi, hi!
Vad jag valde får du gissa, men jag kan ge dig en ledtråd.....jag är svag för choklad.
Nu ser jag framemot den utlovade kylan!!
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: