Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 15 december 2015

ÄKTA LANTLIV OCH LITE JULKÄNSLOR!

Det blev till att arbeta lite extra här idag, vägen här är glashal och hästarna behövde inga skridskor, då de skulle över till hagen..... det såg ut som om åkte över på sina hästskor!!
Ikväll när jag kommer hem och ska ta alla fem samtidigt...... vill jag definitivt inte gå på en isbana, så det fick allt bli till att grusa. 


Nu ska jag och hästarna väl inte behöva gå omkull i kväll? 
Jag måste förbereda allt till djuren för morgondagen, så att mannen här kan fodra i hagarna,då jag kommer senare hem imorgon . 
Vacker är jag inte när jag står mitt uppe i höet och packar i kassar......här likar jag mer en högubbe än en snögubbe. 


Men du, jag kan inte vara ren och vit om jag lever ett äkta lantliv, vilket jag gör som du ser....... många gånger är väl inte lantlivet som det ibland beskrivs i tidningarna. 
Tacka vet jag det äkta, där jag får skit under naglarna, det är ett friskt och härligt liv ..... och du, det finns tvål och vatten!! 

Jag har hunnit att klä granen, alltid en början..... så lite julkänslor börjar infinna sig här på gården. 


En selfie vid granen.....innan jag ger mig av, jobbet väntar!! 

Hör du, vad det inte granen som skulle vara medelpunkten???.... tycker att den syns dåligt! 
(inte lätt att ta selfie hi,hi!!) 
Gårdens enda tomte är fram plockad  och får önska alla gäster hos oss "en riktigt God Jul!" 
Du räknas som gäst!! ska du veta. 


Du önskas en riktigt mysig fortsättning på dagen. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: