Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 17 december 2015

KLOCKAN :04:45 -.....,..

Gårdagens morgon var underbar ..... minus grader ute, det ångade om de varma djurkropparna när jag släppte ut dom i hagarna. Någon häst rullade 
sig, på den frostnupna marken. 


Såå bra med pannlampa, hade jag inte haft den, så hade jag säkerligen stått på öronen ute i mörkret!!..... det är jag bra på!! 



Jag hade inte mycket energi över igår, jobbet och de vanliga sysslorna var väl ungefär vad som hände......hade hoppats på, att hinna lite mera. 
Idag har det varit repris av gårdagens innehåll, men lite energi till att pynta finns där nu i kväll. 


Vår chef är inte bara engagerad i vårt dagliga arbetet....... hon överraskade oss personal, med vars ett hjärta som hon själva hade tillverkat....... det kan man väl säga är en gåva, ifrån en chef med ett varmt hjärta.

Silverkulor på ett silverfat och gamla julgransljushållare med ljus fick skapa julstämning på matbordet. 


De gamla ljushållarna är inköpta på en loppis, tjugo stycken för en tia..... det kan jag inte klaga på 
Jag använder dom även när jag dukar, klämmer fast en på varje mattallrik och tänder ljuset när gästerna kommer. 
Så hittar du sådana på någon loppis, så köp.....de kan användas till mycket. 
Nu får jag se till att göra lite mer nytta, innan jag sätter mig och slappar. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: