Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 26 december 2015

NU ÄR DET SLUT!!

Nu har även vi firat julafton, dock en dag senare.

Några grisfötter serverades inte, de fick allt stanna kvar på jobbet.....där de är omtyckta.
Kanske finns de på ditt  julbord?.. isåfall  säger jag " Bon apetit "
Jultomten kom till oss, tydligen var det några som hade varit snälla i år med.

Men den här tingesten var även jag tvungen att prova........som väl är blev det inga brutna ben, men det var inte lätt, men en gjorde så gott en kunde!!
 Våra fyra barnbarn har fastnat på samma bild!
När kvällen gick mot natt, då åkte mobilerna fram....

 
Idag lördag, återgick allt till sitt vanliga här på Liljegården. Jag har lagt nytt spån i boxarna o.s.v., känns rätt bra med lite hårt arbete, efter all julmat.
Nu är det slut med att äta julmat här hos oss, tycker att det har slunkit ner alldeles för mycket redan.

Kvällen ska tillbringas i soffan med en bok och så måste jag försöka läsa jultidningen .......innan vi tackar för julen och får in lite vårkänslor här på gården, ja, jag vet att det är lite tidigt med känslor av det slaget......men sådan är jag.

Jag hoppas på bättre väder imorgon.....det får bara inte hända, att jag vaknar till regn igen, för nu vill jag ut och rida.....det var så länge sedan, får kanske ta en ridkurs hi, hi!!! 
Nu tänker jag bara ta det lugnt, du  får också ha en skön kväll.

Kram Ingela




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: