Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 11 december 2015

PEPPARKAKA MED UTGÅNGEN BÄSTFÖREDATUM

Går närmast i sömnen ut till stallet.....är så trött!!
Hämtar alla hinkarna i foderkammaren och ger var och en häst sin hink med frukost.
När jag sedan ska ta ut dom, känner jag en hästmule i mitt ansikte och får en puss på kinden.....detta gör att allt vad trötthet heter försvinner. När jag ska släppa den sista hästen över i hagen,  går han ett par steg, för att sedan vända åter till mig och lägger då sin mule på min axel.
Sådant gör mig varm i hela kroppen.
Sådana ögonblick plockar jag fram, de dagar när jag kommer hem ifrån jobbet och det känns tungt att behöva gå ut i stallet för att mocka och  m.fl. sysslor.

Jag fick sällskap av min syster son som kom lagom till förmiddags kaffet.

Sedan rullade det en till bil in på gården, det var vår yngsta dotter.....så det blev en hel del nyheter som bytes.

Detta är inte klokt, påskliljorna börjar redan sticka upp ute i trädgården.....vart är vi på väg???

Kryddväxter som normalt skulle ha gått hädan, står gröna och fina!
Jordärtskockorna kan man gräva upp och använda ännu....normalt skulle marken vara frusen vid denna tiden på året.


Målningsarbetet med spelbordet är klart, nu kommer det roliga ......att skissa fram en text, som sedan ska målas på bordet och till sist ska det få en finish med sandpappret.
Sedan är det bara till  att hoppas på, att jag blir belåten!....annars har jag mer färg!!!

Lite justeringar blir det innan jag fattar penseln och doppar denna i färgen.....för sedan är där ingen återvändo!  

Kan du tänka dig!,att jag fick  förfrågan om jag ville Lussa till häst i en av grannbyarna, jag Lucia??....jag tror inte det, närmast som en
vidbränd  pepparkaksgumma med utgången bästföredatum!!ha, ha!!! 
Fick tacka nej till inbjudan, då jag jobbar hela helgen......ibland har man tur!. ..hi, hi!
Nu kan jag inte sitta här längre, hästarna väntar på att bli insläppta.
Kul att du tittade in här, till en pepparkaksgumma.
Kram Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: