Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 4 december 2015

Ingen tomteverkstad här.....

.... här är det närmast målarverkstad, frun här har fått tag i färgburk och målarpensel.
Då lever föremålen här osäkert.... alltid något som faller offer för mig och penseln!! 
En stor gammal förgylld spegel blev första offret. 
Säkert någon som gråter tårar över mitt ingrepp..... men inte jag!! 


Nu är det försent att ångra..... nu är jag sååå spänd på, att se resultatet av mitt tilltag. 
Efter ett antal lager målning, kan jag bara konstatera..... det blev lyckat.... enligt mig! 
Nu ikväll åkte spegeln upp på sin plats och min första tanke var "varför har jag inte gjort detta tidigare?"


Hyacinterna står här och där,i full blom.... så det är tid för nya inköp av denna ljuvliga vinterväxt..... 



Tyvärr... snyft! kom jag tomhänt hem, då det gällde hyacinterna .... för några vita fanns inte att uppbringa, bara rosa och blå. 
Men jag ger inte upp de vita, så det är bara till att vänta. 
                   

Dagen har förövrigt bestått av de vanliga sysslorna som följer med när man har gård och en hel hop djur. 
Idag skulle det hämtas hem spånbalar till boxarna och imorgon tid för att hämta hem en rundbal hö till hästarna. 
Hjälp!!... jag tror inte att höet på loftet räcker till fåren hela våren. Inget roligt senarie, då höet måste vara väldigt fint och det är inte lätt att få tag på..... samma ångest varje år, när det gäller om fårens hö ska räcka!! 
Fåren kan inte äta grovt hö, då det tar mer energi att idissla, än det ger. 

Nu önskar vi här på Liljegården, dig en härlig fredagskväll. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: