Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 10 december 2015

HOVSLAGARE, UTELIV, SAFFRANSKRANS....

.....det var några av dagens händelser här på gården. 
Pjakkur har nu skor på alla hovarna, då hovslagaren fixade en ny sko för den tappade. 


Det är så värdefullt att ha en hovslagare, som alltid ställer upp när man ringer..... och det har jag. 

Uppehållsväder då vågar sig fåren ut i sin vinterhage, annars myser de inne i sitt stall. 
Den yngsta tackan Tova, har tagit sig an de moderlösa lammen.... lite övning inför kommande egna lamm. 




 Fåren är otroligt trevliga djur, skulle inte vilja vara utan dem. 
Jag har även yttnyttjat dagen med en ridtur på Fari, då dagen har bjudit på uppehållsväder. 
Det fanns mängder med ner blåsta träd där jag red. Lite kusligt, när man ser jätterotvälterna, med tanke på att de plötsligt kan slå igen. 







Jag snodde receptet på Sofias Saffranskrans med mandelmassafyllning häromdagen, 
så det fick bli bakning här av denna sååå goda kaka. 
 Du kan googla receptet ifall du blir sugen. 


Detta var några händelser här på Liljegården under torsdagsförmiddagen..... på eftermiddagen blev det ett besök i en secondhandbutik...... sedan har jag mitt projekt med målningen av spelbordet här hemma. Det går framåt, ska se och få målat ett femte lager...... sedan kommer det som är lite mer spännande, då jag ska jag ge det lite finish av något slag. 


 Lite annan form fick det bli på en av skivorna..... bara till att såga ut. 

Winston var nyfiken och kom in där jag stod och målade. Vad tror du då hände?.... jo, han gick på tidningarna och där var ju färg, sedan fanns det vita spår av hans tassar på golvet. Så det var inte bara bordet som blev vitt..... har jag inte jobb, så skaffar Winston mig det.... 
skrubba, skrubba och åter skrubba golv!! 
Vi här hoppas att din dag har varit bra. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: