Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 2 september 2016

ÄPPLEN 🍎 TILL ALLA


Jag fick ett äppleträd av mina arbets kolleger för en del år sedan. Äpplena på trädet är superfina i år och  jättegoda " Aroma " äpplen.
Som väl är så är inte trädet speciellt högt, men högt nog för mig som inte gillar att klättra upp på stegar.......men vad gör man inte, för äpplena måste plockas innan de blir till fallfrukt.

Tänkte att jag skulle packa in dem ett och ett i tidningspapper, som man gjorde förr.....då håller de sig kanske över vintern? Det är värt ett försök åtminstone!


Rena rama bergsbestigningen ha,ha,  för en som lätt får svindel.
Skönt när man kan kliva ner ett steg, känns genast lättare.....men den känslan varade inte för evigt.

Jag fick fyllt en låda, men jag ska få mannen till att plocka de som hänger längst upp. Jag skulle tro att vi får ihop till tre fulla lådor.
Var tvungen att provsmaka ett, det var här även fler som var.




Fari kom på om han höjde huvudet upp, då ramlade äpplena nästan rakt ner i halsen på honom......inte är den killen född dum!!
Det är ingen dum ide att ge bort ett fruktträd, man har glädje av det i många år och så lär inte givarna falla i glömska.
Kram Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: