Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 21 september 2016

ONSDAGS EFTERMIDDAG

Nu  har det gått in på tredje dygnet som lilla Wilda har stått i boxvila och blivit medicinerad, inget vidare att behöva stå ensam inne i stallet, när de andra hästarna går ute. Hon är duktig och klarar det fint, två dygn till....sedan ska hon få komma ut i grus hagen, under förutsättningen att hon är okej. 





Nu har hästarna fått en klocka på väggen inne i stallet, så nu vill det till att jag håller tiden när det gäller deras mat hi,hi.....tror dock inte att de kan avläsa klockan.


En kaffe paus behövdes innan nästa projekt, som var att få tag i tre får som skulle sättas i en egen hage. Jag hade ställt iordning  hagen med allt vad de skulle behöva och lagt ny halm i huset.
Det blev till att  byta kläder, för allt kan hända.
De två första fåren gick det relativt bra med att få över i den nya hagen, men nummer tre hade inte den minsta lust till att följa med.
Till slut lyckades vi få ett grimskaft på honom, men tro inte att det sedan gick lätt.....ett får har oerhörd styrka och den utnyttjade han, vilket gjorde att jag föll som en fura, men envis som jag är lyckades jag hålla kvar honom i grimskaftet och med förenade krafter lyckades vi få in honom på rätt sida av elstängslet. Allt frid och fröjd trodde vi,då elen  var påkopplad.....tio minuter tog det för två av fåren att ta sig ut genom eltrådarna.....blir man trött eller??



Imorgon är det tid för att äta veckomiddagen tillsammans med nära och kära här på gården, så jag får förbereda lite i kväll inför morgondagen.
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: