Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 14 september 2016

HÖGSTA VINSTEN!!

💕  Äntligen är det över och Hero är åter hemma. Veterinären hade hittat ytterligare en knuta som hon hade opererat bort.
Sedan fick vi det glädjande beskedet, att de visade sig vara ofarliga lipom ( fettknölar)......det var som om vi hade vunnit högsta vinsten när vi fick beskedet, så nu kan vi åter andas ut.
Winston blev även han, överlycklig nHero åter kom hem.
Han har fått en tröja på sig istället för att gå omkring med en tratt på huvudet och det fungerar bra och visst är han stilig i sin nya dress? 😏 

Onsdagen började bra, vad tycks om mitt konst stycke?.... det är till att vara drulig, men passen som låg på bordet hann jag rädda. 

Idag har veterinären varit här och vaccinerat alla fem hästarna. Det var även tid för hundarna att bli vaccinerade, så det fick han göra samtidigt.




Passen ifyllda och likaså registreringsbevisen på hundarna....ordning och reda.
Så nu får det bli en ny mugg med kaffe ☕, för med den förra, blev vad det blev!! 😊 

Jag har fått låna en bok om huskurer och läkekonst, som är skriven av Marguerite Walfridson. Spännande och rolig läsning, jag kan varmt rekommendera dig den, om du är intresserad av naturens egna läkeväxter.


Jag har själv hitintills bara provat på att använde älggräs, när det gäller inom läkekonsten,  jag har gjort sirap på denna växt. Den har stora mängder glykosider som omvandlas till salicylämnen i kroppen. Älggräs ger därför naturlig smärtlindring vid förkylning och influensa. Den lindrar även ledvärk och muskelsmärtor samt är anti inflammatorisk.
Jag har själva använt sirapen vid inflammationer och den har fungerat.....så därför har jag  blivit nyfiken på vad som finns naturligt i växtriket. 








Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: