Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 8 september 2016

ÄNNU EN DAG!

Tre måsten vid frukosten, ☕ kaffet, smörgåsen och mobilen, där jag numera läser om vad som har hänt i världen 🌍..... smidigt och bra! 




Idag var det färdigt igen, med vad undrar du?.....när jag kom ut till hästarna 🐎 imorse, gick en omkring med ett trasigt eksemtäcke.....blir man trött eller? 
Det var bara till att se glad ut och ta in honom och sätta på ett nytt! 
Sådana små glädjeämnen händer, när man äger en häst som går med eksemtäcke. Det må vara hänt, men nu väntar sömnadsarbete för mig....inte precis min starka sida, 😡... men vad gör man inte för de där djuren? 


Ännu en dag har gått, utan att jag har stoppat i mig den där  🍫 goda 😋 chokladen.....helt otroligt!! 
Motivationen finns, 3kg är inte mycket, men när alla tre sitter på samma ställe, då blir det lite väl mycket.....det hade absolut inte gjort något ifall de kunde haft fördelat sig lite mera jämnt....men så är det!! 
Tänk om det inte blir på rätt ställe luften försvinner 💭 😡!!.... det är ju ingen garanti? 😏 
Då tror jag att 🍫 chokladen åker fram och jag beställer kläder i strl L 😁 



Istället för den där 🍫 chokladen, blir det en njutning av en god doft. 💕 




Någon nöd går det inte på mig, mannen lagade en fantastisk god Ungersk Gulaschsoppa, till lunch. 
Lök, vitlök, morötter, selleri, paprika, chili 🌶 lammkött och med en hel del annat gott 😋 i.....passade mig perfekt 👌, mycket nyttigheter. 
Något vin 🍷, blev det inte, men väl ett par glas friskt /klart vatten, hur gott som helst. 





Hero en av hundarna har fått en knuta under magen, så det har blivit en tur till djurkliniken idag, för en undersökning. 



På tisdag morgon blir det operation, sedan tio dagars väntan på besked, om knutan var elakartad eller godartad.... så det är bara till att hoppas på det sist nämnda.
                  Kram Ingela 
                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: