Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 9 september 2016

FREDAG IGEN? 😏.....

......otroligt så fort veckorna går, jag skulle allt vilja stoppa tiden 🕒 något. 
Helgen kommer att bestå till stor del, av arbete både här hemma på gården och på min arbetsplats. 


När jag körde in med bilen på gården, välkomnades jag av hästar som gnäggade och en bääande liten Lasse.....djuren har även de, sina rutiner precis som vi. Det var tid för hästarna att flytta över till hagen med gräs, detta görs dagligen vid ett tiden och klockan var tio över ett och Lasse hade lämnat den övriga fårflocken, för att släppas ut.
Tycker att jag har hunnit  en hel del idag, när jag kom hem efter jobbet, även om jag ska vara mycket borta under helgen, så är det skönt att det är fixat här hemma.




Jag måste försöka hinna med att bada Hero på söndag, inför kommande operation på tisdag. Funderar mycket på hur det ska gå när han kommer hem efter operationen och måste ha en stor tratt på huvudet i tio dagar. Det får nog bli så att jag måste ha hundarna skilda ifrån varandra, för jag vet inte hur Winston reagerar på Heros tratt.....men det får bli en senare fråga, vi är inte där nu...så varför bekymra mig idag?







Laddar inför helgen med honungsmelon och mineralvatten ha,ha!! innan jag går min runda med hundarna......ännu en dag utan choklad!


Allt lugnt och skönt om jag inte räknar med ,att  även ikväll blir det till att åter laga eksemtäcket.
                               Kram Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: