Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 6 september 2016

VART TOG DESSA TVÅ DAGARNA VÄGEN?

Det har varit fullt upp  under dessa två dagarna, jobb både i byn och här hemma.
Igår hann jag och en av döttrarna med att rida en tur efter jobbet, det går än så länge ,då det är ljust.
Nog känns det att vi går mot höst, speciellt tidigt på morgonen....jag  gillar när morgon luften känns i ansiktet och det ser ut till att bli en fin dag.  




Det är mörkt när jag stiger upp och ger mig ut på en runda med hundarna, tur att jag inte är mörkrädd....men det finns ju något som heter ficklampa.
Jag hade varit rädd om jag hade bott inne i stan, och skulle ut och gå med hundarna då det är mörkt morgon och kväll......men vi är som tur olika, väl är det!! När jag hade släppt ut  hästarna i hagen och gick in för att äta frukost, då började åter en ny dag att gry. 

J
Ja tiden går fort, snart tid för jacka och mössa....men för min del, tror jag inte att det blir en vit jacka ....men vem vet?...för visst är det snyggt.
 
Vilken glädje shettisarna visade, när de blev släppta ut på betet, där de andra hästarna går.
Det blev bara ett par timmar till att börja med, men så småningom ska flocken åter vara samlad.







Åter kväll och hästarna skulle flyttas, för imorgon bitti kommer hovslagaren hit. Alla hade inte lika brått att komma, som den här killen.




Lite hjälp med kvällstoaletten är inte fel, kliar du mig ,så kliar jag dig!! 


Så var det kväll och jag dricker åter en mugg kaffe.








Kram Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: