Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 15 september 2016

IDAG KÄNDES DET LJUVA LANTLIVET LÅNGT BORTA

Det är så varmt ute, att ljusen här inne smälter...skämt åsido!
Jag går omkring med feber och hade inte sovit mycket under den gångna natten, var tvungen att ge mig in till farbror doktorn för att få medicin.....så att jag snart åter är i farten.
Lantlivet är underbart, men har en baksida då man mår skit och ändå måste sköta alla djuren..... ta ut dom på morgonen i respektive hagar, mocka, bära vatten, fodra och på kvällen åter ta in dom.......då känns det " Ljuva Lantlivet " allt bra långt borta!!






Skönt då allting är gjort och jag bara kan vila och vänta på att medicinen ska börja värka. Men du," Det sägs att ogräs utrotar man inte så lätt!"

Kollade på lite bilder på min  mobil, tycker inte det var så länge sedan äppleträden stod i full blom och nu är snart alla äpplen plockade......är det klokt??
Stockrosorna  vid fårstallet börjar också att se tråkiga ut, men ännu är det en och annan blomma som kämpar vidare och vägrar ge upp.





Hundarna har tyckt att det har varit för varmt ute idag, så de har gjort mig sällskap här inne.




                                                     Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: