Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 26 september 2016

MÅNDAG OCH JAG VILL SÅ MYCKET

Men det är det där med att få tiden till att räcka till....idag lär jag inte hinna så värst mycket, då jag är borta en hel del av dagen. Pallkragarna måste rensas, så att de står klara till nästa års odling, för odlas ska det. Så har jag lite som ska målas inne hos fåren, det måste jag se till att få gjort i denna veckan för snart är det för kallt för målningsarbete ute i stallet. Målningen här inomhus brådskar inte, det kan jag göra när lusten faller på....inga stora projekt, det är bara väggarna runt järnspisen och bakugnen här i köket som ska fräschas upp med lite vit färg.

Det är tid för att byta ut krukväxterna här, men jag tycker inte att det finns så mycket att välja på just nu, som jag är sugen på. Har bara köpt ett par Hortensior, jag tycker att de är helt underbara i sina pastellfärger, så det blir kanske att jag köper ett par till.




Ännu har bara dagen börjat, så jag får se vad jag hinner med när jag kommer hem, förutom de vanliga sysslorna. 


Klockan går och snart skall jag ge mig iväg. Du får ha en bra start på måndagen. 

Kram Ingela 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: