Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 29 september 2016

HÖST!

Blåsigt ute och regnet hänger i luften, nu känns det att vi har hösten här. Björkarna får skjuts på vägen av vinden att fälla sina löv och de letar sig sedan in i alla vrår här.
Jag är inte precis den som gillar hösten, men medger att det är vackert med alla färgskiftningarna i rött och gult. 




Jag fick plockat lite rönnbär, löv och äpple  till att lägga på bänken här ute på verandan, det får välkomna besökarna här på gården i höstrusket. 



Idag ska vi ha vår återkommande veckomiddag här på gården , jag försöker göra det lite festligt även om det är mitt i veckan.
Det har blivit lite av veckans höjdpunkt, att samla familjen över en bit mat. 
Jag förbereder dagens middag som ska bli stekt anka och dansk äpplekaka. 






Äpplekakorna är färdiga och köket är fyllt av en härlig doft av anka, så nu kan matgästerna komma precis när de vill.

Kram ifrån ett regnigt Liljegården/ Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: