Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 4 september 2016

SÖNDAGEN ÄR JAG NÖJD MED!

Pelargonier på plats i fönsterkarmarna och torparlampan upphängd. 
Brasan tänd och även fotogenlampan tänd, så det börjar bli lite mysfaktor ute i den nybyggda "Lyan".  Så i stort sett är det bara ett bord som fattas. Ekbräderna ligger här och bara väntar på att mannen ska sätta lite fart med att tillverka bordet, som ska bli till ett rustigt ekbord.
Jag tror inte att jag målar soffan vit, utan låter den vara som den är.....det får räcka med att låta allt gå i den vita skalan inne i huset.




Spännande att se hur det börjar ta sig här ute. Jag ska försöka att få målat fönsterna vita i veckan.
Väntar på att få hem  mina fårskinnsfällar som jag skickade till beredning i våras. De kan passa bra  i soffan, då de är vita och det blir även lite mjukare att sitta på.


Alla mina fina virkade överkast har fått en uppfräschning, beundrar de som har haft tålamod med detta handarbete, vilket arbete som har lagts ned!! 💕
Jag började på ett sängöverkast för många år sedan, optimist som jag är....så köptes allt garnet med en gång (hade nog för höga tankar om mig själv)  för  virkandet slutade rätt så fort och vad det blev? .....behöver väl knappast sägas 😡!  och inte heller vart allt garnet hamnade! 😤

Älskar 💕 dessa bär, ofattbart att skogarna fortfarande är fulla med blåbär. 



Blåbär och mjölk,  kan det bli bättre.... inte om du frågar mig. De är inte bara goda, utan hälsosamma till tusen! 💕 







Lille Lasse skulle smaka på, vad det var för gott 😋 som jag hade i skålen. 

Idag har vi har samlat in våra får, då det var dags för avmaskning, här är några på väg in mot stallet. 



Jag äter blåbär både på längden och tvären idag, säsongen för blåbär kan ju inte vara i evigheter.






Jag tycker att jag är nöjd med dagen, har hunnit få undan en hel massa. Det återstår lite målningsarbete, innan vi ska hålla kväll.

                              Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: