Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 7 september 2016

HÖSTSKOR OCH BADRING

Så var det tid för nya skor till hästarna, det gäller att ha riktigt bra höst skor på hovarna för kommande turer ute i terrängen.





Punktlig som vanligt, körde min hovslagare in på gården klockan åtta. Fem hästar väntade på henne i sina boxar.




Fika paus tillsammans mellan skoningarna och en trevlig pratstund blev det som vanligt.

Idag tog jag mig tid att beställa höst och vinterkläder på nätet. För att få rätt storlek från början ,tog jag och mätte mig efter deras mått tabell.....enligt måtten skulle jag ha storlek L, vad har hänt???... jag som brukar ha M!
I och för sig, så är det kanske inte så konstigt, för det har stoppats  åtskilligt mer eller mindre nyttiga saker i min mun under sommarmånaderna.



Kan bara konstatera, då jag ställer mig på vågen att badringen som sitter som gjuten runt magen på mig väger hela 3kg. Badsäsongen är slut, så nu blir det till att släppa ut luften ur denna.


Två som blev överlyckliga för ännu en tur.

Jag mjukstartade men en tur på 6 km i snabb takt.

Det duggregnade under turen, men det var bara skönt.

Lite extra nyttigheter till dagens middag blev det också......gillar grönsaker och frukt, så det är inga konstigheter för mig.

Hur det sedan kommer till att gå, blir en senare frågan..... det är ju inga stora saker, men nog så svårt att inte stoppa den där chokladen i munnen.
                                                              Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: