Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 17 september 2016

INSPIRATION AV HÖSTLUFTEN

Morgonluften var så där härligt frisk och skön, så nog är hösten på väg.... jag tycker att det känns rätt så skönt med lite svalare väder. Jag tror att både hästarna och fåren 🐑 🐎 också gillar det. 
Pjakkur hade lyckats under natten slita sitt eksemtäcke i slamsor, så det fick åka ner i soptunnan, för laga det var inte till att tänka på. 
Nu hoppas jag verkligen på att han kan lugna ner sig, för nu har han fått på det sista täcket! Jag får se till att skaffa hem ett nytt lager av täcken, för han måste vara skyddad fram till november månad.





Den härligt höga luften gav mig inspiration till att göra ett par dörrkransar. Materialet hämtade jag här hemmavid, rönnbär, humlekottar och salvia.








Salvia, rönnbär och humle, det ska bara bli en enkel krans, inga konstigheter alls......många gånger är det finast med bara något enkelt och det var vad mina kransar blev. De ska ju inte hänge någon längre tid, utan får så småningom bytas ut.





Idag har jag även haft besök av min privata frissa, som skulle göra någon förändring på frun här på Liljegården. Hur vore det med rött??....fint men jag tror nog att det blir för djärvt, den tiden har varit då jag inte var rädd för att prova både det ena och det andra. 

Här behövs det något som lyser upp den allmänt tråkiga färgen, vad sägs om lite ljusa slinger?....yes, det kör vi på. Vet du vad?....min frissa hittade i håret, nej inte löss men väl ett grått hårstrå, inte mycket att skryta med! Jag tycker att det är så fint med grått hår, men tydligen har jag inte de anlagen, inget att göra åt det.
Så här såg håret ut innan, allmänt tråkigt och intetsägande.

Nog blev det lite mera liv i håret, med slingorna,  jag blev nöjd med resultatet....bra jobbat Emma! Tack!!

     Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: