Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 11 september 2016

CHECK!!!

Ännu fin en dag, mockningen avklarad och hästarna är ute i hagarna.



Imorgon när jag är fri, så då måste jag checka av en del, Winston har dragit på sig ett dåligt öra så jag måste fixa så att han får öron droppar. Får kontakta min veterinär, så att han kan komma inom med droppar.


Det är även tid för hästarna att bli vaccinerade, så kanske att han kan göra det samtidigt, om han ändå kommer hit?

Jag själv har bitit av en plomb i en tand, så jag måste se till att få en tid hos tandläkaren och få det lagat.

Jag ser att jag inte hinner  med att bada Hero idag, inför hans operation på tisdag, så det måste också göras imorgon.

Slutligen blir det, att ringa min fårklippare och avtala en dag, så att fåren blir klippta i höst.






Nu har jag plockat de sista gurkorna, ute i mitt lilla land......jag är verkligen imponerad av skörden som de har gett, trodde inte i min vildaste fantasi, att jag skulle lyckas! Men nu har jag fått blodad tand, så till nästa år ska det odlas.....roligt när det blir resultat och sedan är det ju så himla gott att kunna gå ut och plocka in färska grönsaker.


                       Kram Ingela




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: