Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 16 september 2016

DET GÅR NU MOT DEN GULA FÄRGSKALAN. 🌲

Känns helt underbart idag, ingen feber antibiotikan, gör verkligen underverk. Jag kan förstå läkarnas återhållsamhet då det gäller utskrivning av denna dunder medicin, för tänk om alla bakterier skulle utveckla resistens mot antibiotikan.....usch hemska tanke!!
Mina krafter börjar komma tillbaks, arbetet i stallet idag kändes inte lika tungt som igår. Jag avskyr verkligen att behöva vara hemma ifrån jobbet, vilket jag nu har varit i två dagar.....men man måste lyssna på sin kropp, när den sätter ner bromsen och säger stopp!

Björkarna här blir gulare och gulare, det har singlat ner en hel del löv på marken, så nog går vi mot hösten fastän att sommaren har kämpat sig kvar ett tag med sol och värme. Men jag tror att det snart är ett minne blott, för dagen har varit en aning svalare och det har blåst en hel del.



Snart måste jag se till att få grävt upp de sista morötterna i mina pallkragar och rensa bort alla rester av vissna växter. Så att jorden får vila tills nästa år, då jag åter ska så frö till nya grönsaker.





Jag måste berätta att det snart har gått fjorton dagar utan vare sig choklad eller lösgodis och jag har inte saknat det.
Äpplen har vi kunnat plocka många i år, så ett par äpplen  äter jag dagligen.....både gott och nyttigare än den där chokladen. Det har inte blivit att jag har gått några raska promenader, nu dessa två dagar då jag inte har mått så bra, men nu ikväll har jag åter gått mina sex kilometer och det kändes så bra.
Tycker att jag mår så mycket bättre nu, med mitt lite nyttigare liv och badringen runt magen som jag inte behöver längre, då badsäsongen är över.....pyser sakta men säkert ut luften eller vad det nu är som den är fylld med. 


Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: