Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 1 augusti 2016

BONDMORAN GER SIG UT PÅ POKE'MON JAKT!

Första Augusti är det klokt?

....vill stanna tiden ett slag. Jag klagar inte på sommarvädret, det har varit skiftande .....Och det viktigaste av allt är att vi fick skördat vårt hö, fastän att det såg oroväckande ut.

Bondmoran lämnade gården idag, för nu skulle det shoppas.



Vart jag än tittade, så gick folk med mobilen i högsta hugg.....aha! nu förstår jag varför, de letar " Poke'mon figurer ".
Jag är inte mer insnöad än att jag måste kolla hur det fungerar....sagt och gjort jag laddar hem apen och sedan börjar bondmoran sin jakt. 

Den går över stock och sten, var kan de vara gömda??.... tydligen inte lätt att hitta några här ute på landet.




De kan väl ändå inte vara gömde inne ibland hästarna.... men man har ju hört talas om Poke'mon, på de mest konstiga ställen.

 Vad sysslar du med egentligen matte?? 
Kan det finnas någon under ditt täcke??

Jag ger upp jakten, men jag var ju tvungen till att se hur det funkar och vet du vad?.....jag fångade faktiskt ett par stycken inne i byn.
Jag tycker inte att spelet  är dumt, för det får folk till att ge sig ut och röra på sig....det får bara inte gå till överdrift!
För egen del så behöver inte jag jaga Poke'mon för att få motion, men jag var tvungen att stilla min nyfikenhet. 

Är det någon som säger, att man inte kan jaga "Poke'mon" bara för att man råkar vara en katt???
Ingen lätt jakt, men du ,räknas det inte också om jag fångar en mus?....har du försökt att fånga en mus?....hur lätt är det, om du jämför mot att fånga en "Poke'mon?"


Nu börjar dagen att gå mot sitt slut, precis som min "Pokem'on jakt".

Imorgon har vi en ny dag, du är välkommen att titta in till oss imorgon om igen om du har lust.
Kram/Ingela




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: