Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 25 augusti 2016

USCH!! ........ELÄNDE BÅDE MED DET ENA O DET ANDRA!!!

Varmt så att det loar om öronen, inte lätt att gå klädd i eksemtäcke i denna värmen.....sedan ska vi inte prata om alla dessa förba....e styngflugor som ger sig på hästarna  ♘ och även fåren 🐑 ....USCH!!! 

Av med täcket och en härlig dusch🚿 , uppskattades av Pjakkur, vår gamle kille "24 år" gammal.

Inte blev det sämre av att sedan få komma in i ett svalt stall utan flugor.

Han får stå inne under dagen och släpps ut på betet igen till natten, kompisen hans får gå tillsammans med de andra hästarna, så länge.

Ett av fåren  🐑 vistas inne och får vila upp sig i ett par dagar......ja alltid är det något när man har djur.


Dessa fruktansvärda flugor, hästarna kan gå in i ligghallen om de vill, men gör det sällan ....de tycks inte vara lika besvärade av flugor som jag är, skönt är väl det.




Jag tror att vår Lasse har gått och blivit 💘kär i Saga....de har funnit en plats där de kan vara själva, men några lamm lär det inte bli av förälskelsen 💘 ...för han är ju kastrerad.


Jag själva ska försöka att ta det lugnt, då jag fortfarande har en hand som inte är bra...fattar inte vad jag har gjort? Nu är  jag fri i fyra dagar och ska bara göra det nödvändigaste.
Hjälper inte detta, då blir det till att besöka farbror doktorn.
Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: