Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 16 augusti 2016

SOL ☀, ☔ REGN, BLÅSIGT 🍃, ❄ SNÖOVÄDER, 🌀 STORM

När ska tidningarna visa det rätta"Lantlivet"?? Det blir en sådan skev bild, när det görs reportage om lantlivet. Det är alltid vackert väder och klädseln är i regel en spets tunika helst vit, tajts och ett par nya gummistövlar 👢 i någon pastellfärg.
Aldrig ☔ regnväder, regnjacka.en mössa nerdragen över öronen, leriga stövlar 👢 där man inte längre kan se ursprungsfärgen och då man helt plötsligt märker att vattnet och dyngan letar sig in mellan tårna genom något hål i stövlarna då man håller på och mockar i en våt hage som är upptrampade av hästarna..... men det ska göras, så det är bara till att fortsätta. Då kan jag 🙋 berätta för dig, att jag inte går omkring med ett ständigt leende på läpparna..... som den ständigt leende tjejen i spetstunikan och de pastellfärgade stövlarna. 





Idag hade jag vackert väder med sol 🌞, när jag skulle sköta gårdssysslorna, men någon spetstunika eller pastellfärgade gummistövlar hade jag inte..... men däremot gick jag omkring med ett leende i det vackra sommarvädret. 

Jag älskar mitt "Lantliv" 💕....även när solen 🌞 inte skiner!


T.o.m. när någon av ♘ hästarna har rivit itu sitt täcke och jag 🙋 måste plocka fram min symaskin. 

En stund inne i boxen, medans jag brottas där inne med symaskinen och täcket. 
Nu är det åter bara två 🐶 hundar här igen, dotterns hund har åkt hem 🏡 till sig. 
 Något lättare att gå en tur med två hundar. 
Prov smakade ett av äpplena 🍎, men de får nog sitta och mogna lite till. 

Ja detta var en liten inblick i mitt 💕 "LANTLIV" 💕 
Sedan är det upp till dig,att avgöra om detta stämmer med din bild av "lantlivet"?? 
Kram ifrån realisten Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: