Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 5 augusti 2016

YES!! YES!!....ÄNTLIGEN!!

Oh!!....så skönt, detta har jag längtat efter!!!
Idag blev hästarnas hem (stallet) färdig målat, jag smällde igen locket på målarburkarna och har inte lust att öppna dem igen....idag åtminstone!!
Mycket jobb, men det har det varit värt, semester får jag hålla när jag börjar att arbeta.
Nu är det ljust och fint, sedan hur länge det varar är en annan femma.....men en sak som är säker, det blir inte målat mer i år därinne.


Pelargonierna jag tog ute ifrån gödselstacken och planterade om, fick sin plats i stallfönsterna.....hästarna kommer säkert att bli överlyckliga för blomsterprakten, eller vad tror du?....hi,hi!!


Jag har gått som på moln, efter avslutat jobb med målningen.....bara gått omkring och njutit, ibland djuren.



Det är så rogivande att gå ute ibland fåren och höra baggens klämtande klocka.

 Tyckte att jag var värd ett glas rött, medans
mannen fixade middagen,  sedan var det bara för bondmoran att sätta sig till bords.....härligt!!



Om du undrar vad han bjöd mig på?....det blev lamm på menyn....gott!!!

Så var det åter kväll och jag är nöjd med min dag.

Imorgon.....tro det eller ej, börjar jag på ett nytt målningsprojekt....Fårstallet! Dvs. om jag får upp locket på målarburken, som jag smällde igen. Dvs.

Har du ork och lust, så är du välkommen att titta in igen till oss här på gården imorgon.
Kram/Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: