Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 6 augusti 2016

STALLETS KUNG OCH PÅ LINGONRÖDA TUVOR

Morgonen började som vanligt, med att jag går ut för att fodra hästarna som ska ha hö och då låser jag samtidigt upp till sadelkammaren, där en av stallkatterna tillbringar natten.
Han tittar ut och ser att det regnar, sträcker på sig men gör ingen ansats till att gå ut.....är man kung bland stallkatterna, då förnedrar man sig inte till att gå ut och bli blöt!!





För mig innebar dagen att jag skulle se till att få målat i fårstallet, så det blev till att hoppa i målarkläderna och sätta fart!

Idag var det inte bara jag som jobbade med att måla, mannen målade ute i det som så småningom ska bli ett litet  mysrum med brasa.....

Ännu återstår det en del arbete, innan det kan inredas......jag vet redan hur jag skulle vilja ha det, men det är ju inte säkert att mannen vill det samma....får se vem som vinner?
Nöjda med dagens jobb, det blir till att fortsätta imorgon. 




Nu är det tid för att ge sig ut på lingon röda tuvor.

Idag kokte jag lingonsylt av nyplockade lingon....dagens middag blir husmanskost, som fodrar lingonsylt som tillbehör...kan du gissa vad det blir??




Du gissade säkert rätt "köttbullar!" 

Åter kväll här och det blir till att krypa upp i soffan och göra just ingenting.

Kram/Ingela

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: