Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 7 augusti 2016

VÄL TRÄNAD BONDMORA

Åtminstone armarna är väl pumpade av muskler, efter allt målande......synd att säga om det som sitter mitt på kroppen magen!! Nu ska det bli andra bullar av, för här ska det byggas muskler även på andra ställen hi,hi!!....med början idag!
För magmusklerna, ryggmusklerna, benmusklerna och jag vet inte vad?....är semesterveckorna nu slut.
Du undrar kanske på vilket gym jag ska träna, mina träningsredskap finns här hemma på gården i form av något som kallas hästar, så det är ridning det handlar om.


Oh!!...såå härligt det var att komma igång igen uppe på hästryggen, efter ett par veckors uppehåll.

Nu hänger allt på hurdant väder vi får fram över,  regn är lika med O träningspass på häst ryggen.

Ännu finns det blåbär ute i skogarna, så jag, mannen och hundarna gav oss ut och plockade....de är ju så goda, helst färska!






Hälften i munnen så att denna blir så det härligt blå av blåbär och den andra hälften åker ner i korgen... så här går det till då jag plockar bär.

Lite hallon åkte också in i munnen.

Ljungen står nu i full blom och visst är det vackert med en ljunghed .....lila så långt man kan se.

Så glassen fick sällskap av blåbär,  nu till kvällskaffet.

Känner mig nöjd med dagen, nu återstår det att se om jag och hästen går omkring med träningsvärk imorgon, i så fall ska det bara tränas bort, inget gnäll här inte!!
Roligt att du tog dig tid med att läsa om en bondmoras söndag.
Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: