Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 4 augusti 2016

PURJOLÖK

Morgonstund....gnuggar sömnen ur ögonen....för att sedan ta itu med dagliga sysslorna.





De första morgontimmarna är speciella, det är tyst och lugnt.


Jag är nog likt en hamster, när jag fryser in både det ena och det andra......men nog är det skönt att ha ett förråd att ta av under den mörka årstiden.
Funderar på om yngre människor bryr sig om detta, tror inte det....men jag kan ha fel.
Det är kanske bara till att konstatera att jag tillhör den gamla generationen " hamster ".





Av någon anledning har jag undvikit  att ta itu med målningen i stallet.....jag hittat på lite andra saker, som har varit roligare.
Men idag tog jag mig i kragen och fick målat en hel del, så min förhoppning är att jag ska bli klar med allt vad målning heter imorgon.




Oh!...vad det ska bli skönt, när jag kan lägga penseln på hyllan. Snart är semestern slut, bara en vecka kvar......vart tog dessa veckorna vägen?
Om någon frågar vad har du gjort på din semester, får jag svara" tömt boxar på skit och målat!"......så illa är det inte, jag har även hittat på många trevliga saker under min semester!


Kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: