Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 18 augusti 2016

FJÄTTRAD VID SPISEN!! 😊

På mornar och kvällar är det ingen värme längre, snart tid att lägga linnet och tajtsen för att åter klä sig i ulltröjan. Augusti kunde gott ha bjudit på lite sommar värme. 

Vi har haft ett uppehåll under några veckor med att samlas här på gården, en dag i veckan för att äta middag tillsammans och ventilera veckans händelser. 
Idag var det åter tid för att träffas,
så blåbären kommer väl till pass för en paj. 

Som alltid har jag många järn i elden samtidigt.... baka matbröd, lägga in ättiksgurka, blåbärspaj och kvällens middag. Det gäller att utnyttja fridagen på bästa sätt. ha,ha!

Vilket ska jag börja på, ja du det är frågan?? 
Det får bli brödbaket först och medan det jäser, hinner jag med gurkorna, sedan återstår bara pajen och middagen.








Kallas detta att planera, jag tror inte det!..... men vi är olika. 
Minsann så blev det både middag och paj, i min röra på köksbänken. 


Imorgon åter en ny dag och nya krafter. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: