Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 22 augusti 2016

UNDERBARA MÅNDAG 💕

Något trött efter en natt med en värkande hand, men idag är det fridag och då ska jag försöka göra så lite som möjligt......bara göra det allra nödvändigaste.


Lasse kom som ett skott, när han upptäckte att det var rörelse i stallet.

In i köket för att få en godbit, kan ju bli ensidigt att bara gå i hagen och beta gräs!
Fortfarande varmt i luften, men det känns höstlikt för löven börjar så sakteliga singla ner ifrån träden.
Jag har inte tidigare sett så mycket rönnbär på träden, som det är i år. Man säger ju att mycket rönnbär, innebär en sträng vinter, så det blir till att se om detta stämmer.( tror inte det!)
Rönnbärs gele är gott, men bären sitter så långt upp i träden, jag får väl se om jag kan hitta något lägre, så att jag inte behöver klättra....för det hade nog inte slutat så bra!!!  



Luktärterna  blommor lika rikligt, jag plockar och plockar......de tillhör en av mina favorit blommor.
Jag har en del som ska målas, får väl se om jag kanske gör något lite, jag har ju en höger hand som är okej.....
Du får ha en härlig måndag, njut av veckans första dag, för det gör jag. 
Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: