Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 16 augusti 2016

PLANERA ÄR ORDET SOM GÄLLER NU! 💕

Även om jag har rutiner här hemma på gården, så är det inte detsamma som rutinerna man har när man är iväg och arbetar. 
Det är väl så att man planerar dagen på ett annat vis, som gör att man hinner med lika mycket, fastän att man jobbar. 
Om allt blir som tänkt, så fr.o.m. nästa sommar är det slut jobbat borta för min del..... men då tror jag  att jag kommer till att sakna rutinerna, som jag har nu. 
Det är inte så att jag har brist på jobb här hemma, för det finns det alltid gott om på en gård med djur. 


Stora som små behöver sin beskärda del dagligen. 



Vår lille 🐻 nallebjörn "Lasse" är precis som om han vore en hund. 
Igår gick han med sin husse, som plockade de sista vinbären till honom....tala om att vara bortskämd!! 



Vi kanske skulle ta med honom ut i blåbärskogen?.... vad tror du om det Lasse? 😏 

Jag hann även med en ridtur på två timmar tillsammans med dottern. 


Tyckte att jag 🙋 hann med mycket igår, även om jag hade varit iväg på jobbet...... 
Nu har vi även fått hem 🏡 halmen, så nu är det halm övanpå mullen inne i  🐑 fårstallet.....klart för vintern. 



Idag lär det inte bli någon ridtur, för idag startar bockjakten och då kan skotten vina här i skogarna. 
Hästarna 🐎 🐎 🐎 🐎 🐎 får därför vila.....det tackar de nog inte nej  tack till. 


Så har vi en ny orörd dag framför oss. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: