Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 13 augusti 2016

TÄNDA LJUS.....MEN VILL HÅLLA KVAR SOMMAREN


Lördag grått och regnigt ute, jag vill hålla kvar sommaren lite till. Tände några ljus och med ens infann sig den där höstkänslan, hösten är inte min favorit årstid precis ,men det är bara till att hänga med.....det sägs ju att varje årstid har sin charm....jag undrar det??


Hundarna tycks också vara påverkade av det trista vädret, de ligger mest och slöar i sina korgar.

På med regnkläderna och gummistövlarna, med en gång var där tre pigga hundar som var villiga att hänga med på en tur.

Lantlivet innebär mycket utevistelse oavsett vädret, den dagliga mockningen ute i en av hagarna måste göras.
Förlåt Ilse Jacobsen, men nu ska stövlarna invigas i lantlivet i  både dynga och lera.De klarade sig bra under arbetet, men det är inte lätt att heta "stövlar" här hos mig!

Idag åkte flugtäckena och huvorna av ifrån hästarna, känns inte som om att de är i så stort behov av dessa nu.....även trevligt att kunna se själva hästen.

Medans jag fixade och ordnade hos djuren, gav sig mannen ut på en svamptur för att plocka kantareller till dagens middag (Lammsadel).





Så visst för det våta vädret, även med sig något gott!

Idag var det inte tal om att hänga ut lakanen till tork, synd ...för det finns väl inget bättre än att lägga sig i nymanglade lakan som har luft torkat ute och har den där härliga doften, som är svår att beskriva.
Jag plockade lavendel här om dagen, så det får kanske hädanefter bli i lavendeldoftande lakan istället?....det är ju inte heller fy skam






Någon liten strimma av solen fick vi se här i eftermiddags, men alldeles för kort stund.
Fåren fick för sig att de skulle in i stallet, men de får klara sig ännu ett tag med sin sommarbostad ute i hagen.


Njut ännu mina får ute i hagarna, tids nog får ni komma in i stallet och  till er vinter hage.
Imorgon söndag, min sista semesterdag, men det ska bli rätt så skönt med rutiner igen.
Nu önskar jag dig en fortsatt härlig kväll.
Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: