Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 8 november 2015

VAMPYREN HÄR PÅ LILJEGÅRDEN!!

OTROLIGT!!... blå himmel och sol, efter en natt med stormväder! 
Trodde att taket skulle lyfta inatt, när stormen Freya härjade som värst. 


Idag är det Fars dag, då tänker jag på, när man förr gjorde något egentillverkat i skolorna för att ge far på hans dag. 
Jag var sex år och alla skulle göra ett cigarett ställ till far (du förstår att det var mycket länge sedan, med tanke på vad vi skulle sy)  
Så blev det farsdag och vi skulle få ta hem vår present till far. Alla var stolta och överlyckliga när vi begav oss hem....... alla utom jag, som precis hade mist min far i cancer. 
Jag gick med tunga steg hem, vem skulle jag ge min present???? 
Idag tänker man lite längre som väl är, alla har inte en far eller mor. 
Nu blev jag lite sentimental på farsdag, men det är sådant som etsar sig fast i ett barns minne. 

Jag har tagit vara på lite av allt möjligt som fanns kvar här på gården, när vi övertog den. 
Så som stolen, lampan och skålen.... här i köket.... det är ting som har en själ. 


Nu undrar du säkert över rubriken "Vampyr"
Idag ska vi fira Mårtensafton två dagar för tidigt, hos vår dotter med familj. 
Där kommer till att serveras nästan allt som tillhör, dock saknas den Skånska svartsoppan med krås!. . .   som är så god! 
Men nu är det ju så att jag är den enda VAMPYREN..... så jag får väl hitta mitt lystmäte någon annanstans hi!! hi!!

För dig som inte vet hur man gör svartsoppan, letade jag i mina kokböcker efter recept på denna läckerhet...... men tyvärr där fanns inget. Du får gå in på nätet. 
Här är några bilder därifrån.... tyvärr ingen bra skärpa. 




Nu får vi njuta av vädret, lika roligt varje gång du tittar inom här på Liljegården. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: