Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 18 november 2015

AXPLOCK från ONSDAGEN!!

Nu är vi verkligen nöjda, då det gäller regnet....hagarna blir upptrampade och hästarna kan på sina ställen "ta sig ett gyttjebad"...om så önskas. 

Till helgen har det lovats minusgrader och snö!!.... så fryser vattnet till is, då får både djur och gårdsfolk, snöra på skridskorna!!

 Någon ridning idag, fanns det ingen lust till..... regn och blåst, bådar för stuesittande. 
Så det har bara blivit det vanliga sysslorna utomhus idag, nej, förresten....jag har städat på verandan och gjort lite fint där. 


Det behövdes verkligen, då det hade blåst in en massa löv, under Frejas framfart!! 

En tur till Östra Ljungby blev det också, för att köpa hem ett lager foder till hästar och får.... så nu skall jag väl klara mig ett tag, när det gäller detta. 
Sedan var det tid att köra och hämta hem hö. 
Resterande timmar under dagen har tillbringats inne i stuevarmen och tänk, att nu är det snart kväll, det mörknar redan. 



Jag önskar Dig en mysig kväll, kryp upp i soffan och tänd några ljus... det ska jag göra så småningom, när alla djuren är intagna för natten. 

Kram Ingela 

1 kommentar:

  1. Hej o god kväll Ingela! Oj vad fint du har gjort med alla ljus o växter super super ;-) och nu har idag först tvättat ett eksemtäck sedan 2 st fleecetäcken ett åt gången och jag kan varm rekommendera denna tvättpåse, köpte large. Hon har webbutik sök på Hästomera…. Blev absolut inget hår i maskinen… Ha en underbar kväll o njuta av myset av ljus o kanske elden från brasan!! Kramiz Lotta

    SvaraRadera

Kommentar: